Nyttig viden

Alarm

INCUBA Skejby

Bygningens alarm er slået til i tidsrummet 16:00 - 08:00 mandag til torsdag og fra 15:00 fredag.


Når alarmen er slået til, skal følgende overholdes:


• Vinduerne på etage 0 og 1 må ikke åbnes.

• Hoveddøre og døre til etagerne må ikke holdes åbne mere end 45 sek.

• Der må ikke ruskes eller rykkes hårdt i låste døre.

• Vinduer skal holdes lukkede.

• Lav ikke høje lyde.


Overholdes dette ikke, udløses alarmen.


Hvis alarmen går:


• Gå til nærmeste ”læser” og brug din nøglebrik på den.

• Hvis lampen lyser gult/orange, indtaster du din kode.

• Afmeld alarmen på telefon: 8820 4080

• Her skal du angive det kodeord, du på forhånd har fået fra receptionen.


INCUBA Navitas

Alarmsystemet tilsluttes på alarmpanelet på væggen. For at tilkoble alarmen skal du blot holde knappen nede på alarmboksen, indtil buzzeren bipper, derefter forlader du lokalet og lukker døren. Ca. 15 sekunder senere vil buzzeren ophøre, og alarmen er dermed tilkoblet. Husk venligst at lukke alle vinduer inden tilkobling af alarmen. Din alarm frakobles automatisk, når du holder din nøglebrik op mod kontorets dørlås.


Hvis alarmen går, tilkendegives det via en hurtigt bippende lyd (ca. 3 bip i sekundet). Inden for 30 sekunder kan alarmen afbrydes ved at låse døren op med nøglebrikken. Hvis alarmen afbrydes inden for de 30 sekunder, bliver lyden til en fast tone, der varer i 1 minut. I tidsrummet med fast tone sendes alarmen til vagtselskabet. Det er ikke muligt at undgå, at vagtselskabet sender en vagt, hvis alarmen er afsendt.


NB! Skaldøre må ikke blokeres eller holdes åbne, da dette udløser alarm


INCUBA Katrinebjerg

Bygningens alarm er slået til i tidsrummet 16:00 - 08:00 mandag til torsdag og fra 15:00 fredag.


Når alarmen er slået til, skal følgende over-holdes:


• Vinduerne på etage 1 må ikke åbnes.

• Hoveddøre og døre til etagerne må ikke holdes åbne mere end 45 sek.

• Der må ikke ruskes eller rykkes hårdt i låste døre.


Overholdes dette ikke, udløses alarmen.


Hvis alarmen går:


• Gå til nærmeste ”læser” og brug din nøglebrik på den.

• Hvis lampen lyser gult/orange, indta-ster du din kode.

• Afmeld alarmen på telefon: 97 81 07 87.

• Her skal du angive det kodeord, du på forhånd har fået fra receptionen.


Såfremt du ikke afmelder alarmen straks, rykker en vagtpatrulje ud, og din virksomhed vil få regningen tilsendt.

Fitness

INCUBA Navitas

På etage 1 ligger fitnesslokalet. Badefaciliteterne er placeret på etage 0 under fitnessrummet. Brug af redskaberne i fitnessrummet sker på eget ansvar og du bedes venligst rydde op efter dig selv.

Tilmelding og betingelser

Et medlemskab koster kr. 300 for træning i 6 mdr. hele døgnet rundt. Du kan på hjemmesiden holde øje med, hvornår medlemskabet udløber og skal fornys. Betaling sker også via hjemmesiden: navitasfitness.dk


INCUBA Katrineberg

I kælderetagen er fitnesslokalet placeret. Badefaciliteter ligger i umiddelbar nærhed af fitnesslokalet. Brug af redskaberne i fitnessrummet sker på eget ansvar, og du bedes venligst rydde op efter dig selv.

Du har adgang til lokalet via din nøglebrik. Har du spørgsmål i den forbindelse, er du meget velkommen til at kontakte receptionen.

Indflytning

Som ny beboer i INCUBA tilbyder vi assistance under indflytning og ved fraflytning. Den tekniske assistance omfatter 2 timers hjælp til ind- eller udflytning, opsætning af billeder, tavler, knagerækker o.l.


Hvis I får brug for yderligere hjælp, er det muligt at tilkøbe ekstra hjælp til kr. 325,- pr. time.


Omfanget vil normalt allerede være aftalt med INCUBAs koordinator inden indflytningen eller fraflytningen, men du er altid velkommen til at henvende dig i receptionen for nærmere information.

Internet

INCUBA sikrer, at du i forbindelse med din indflytning bliver tilkoblet internettet. Vi tilbyder alle virksomheder en kablet forbindelse, der både er stabil og sikker.

Ønsker du en trådløs adgang, skal du selv indkøbe en trådløs router og tilkoble den virksomhedens lokale netværk.


Det ønskede it-setup vil altid blive aftalt inden indflytningen.


MAC-adresser

For at du kan anvende din computer i virksomhedens netværk eller for at komme på internettet, skal din enheds unikke ID, en såkaldt MAC-adresse, oprettes i INCUBAs systemer.


Har du valgt en trådløs adgang og har indkøbt en router, er det dennes unikke ID, MAC-adresse, du skal finde.


MAC-adressen er angivet med 12 tal/bogstaver, fx: 00-90-4B-7A-68-2F.


Når du har fundet dine enheders MAC-adresser, sender du dem til din kontaktperson fra INCUBA, og vedkommende vil sørge for, at du tilkobles netværket.


Nedenfor finder du instruktioner, som vi anbefaler, at du læser, så du finder den korrekte MAC-adresse:


Find MAC adresse på PC

Find MAC-adresse på MACBOOK


INCUBA Hotspot

Dine gæster har altid mulighed for at benytte vores hotspot. De skal gøre følgende via deres enhed:


  1. Vælg netværket Incuba-Hotspot
  2. Åbn en internetbrowser, hvorefter en loginside dukker frem
  3. Vælg fanen SMS, skriv dit mobilnummer. Kort herefter modtager du en unik kode, du skal bruge til at logge på med. Adgangen er tidsbegrænset til 24 timer.

Har du brug for hjælp, er du altid velkommen til at henvende dig i vores receptioner.



Særlige it-behov

Såfremt virksomheden har særlige it-behov, imødekommer vi også det. Du er altid velkommen til at tage fat i teknisk service: +45 8620 2000.

Kaffemaskine

INCUBA har en fælles kaffemaskine med rigtig god kaffe og frisk mælk. Den laver alle forskellige slags kaffe + chai latte og kakao. Virksomhedens medarbejdere kan benytte maskinen ved hjælp af deres nøglebrikker, hvis virksomhedens leder har tilmeldt virksomheden.

Når en virksomhed er tilmeldt, kan de ansatte trække to gratis kopper kaffe pr. dag via deres nøglebrikker. Ved yderligere forbrug betaler virksomheden 5,- kr. pr. kop, som faktureres månedsvis sammen med huslejen.


På Katrinebjerg og i Skejby kan der desuden benyttes MobilePay, så er prisen 12 kr. pr. kop.

Kantine

INCUBA Katrinebjerg

Kantinen findes på 1. etage. Den drives af Jespers Torvekøkken og deles med de studerende fra Datalogi, Informations- og Medievidenskab på Aarhus Universitet.


Åbningstider

Mandag-fredag: kl. 07.45-14.30


INCUBA Skejby

Kantinen findes i bygning 3 og drives af Jespers Torvekøkken.


Åbningstider

Mandag -fredag: 11.30-13.00


Fælles for INCUBA Katrinebjerg og Skejby


Frokostordning

Der afregnes kontant ved kassen eller ved kort for elektronisk regning 1 gang månedligt.

Ved gæstebesøg/arrangementer/møder/kurser på over 4 personer meddeles det til kantinen senest dagen før kl. 13.00, hvor mange gæster, der vil benytte buffeten den pågældende dag.


Mødeforplejning

Du kan bestille mødeforplejning ved at oprette et login på denne side. Deadline for bestilling er 24 timer før den ønskede leveringstid.


Kontakt

jtk4094@torvekoekken.dk

mobil 23898584.


INCUBA Navitas

Kantinen 1. etage og drives af Aarhus Universitet. Kantinen deles med studerende og medarbejdere fra Aarhus Maskinmesterskole og Aarhus Universitet.


Åbningstider:

Mandag til torsdag: 07:45 - 14:00

Fredag: 07:45 - 13:30


Frokostordning

Køb skal betales kontant, med visa/dankort eller med betalingsordning. Med betalingsordningen kan din virksomhed få en konto via kantinens kassesystem, som jeres køb kan skrives på. Hvis I ønsker en sådan ordning, skal I henvende jer til kantinen.


Mødeforplejning

Vedrørende bestilling skal rekvisitionssedlen udfyldes og sendes til navitaskantine@au.dk senest kl. 12.00 dagen før. Hvis der bestilles til mere end 25 personer skal bestillingen afleveres senest 3 hverdage før.


Kontakt

Søren Lisager Dalsgaard // 2335 9141 // navitaskantine@au.dk

Kopi & print

Som lejer i INCUBA har du adgang til printerfaciliteter og har mulighed for både at printe, kopiere og scanne dokumenter.


Opsætning af kopi, scan og print


Under installationen skal du bruge den mailadresse, som er oplyst til INCUBA ved onboarding. Er du i tvivl om den, så henvend dig i receptionen.


Hent installationsvejledning og driver her:


Til PC

Til Mac


Om uniFLOW online print setup:

Canon uniFLOW online betyder, at du kan printe uden at være på INCUBA-netværket.

Du skal blot have internetadgang for at kunne printe.

Mødelokaler

Som lejer i INCUBA har du mulighed for at booke vores velindrettede mødelokaler. Alle mødelokalerne er udstyret med skærme, whiteboards eller LCD-projektorer. Mødelokalerne skal afleveres ryddelige, som du selv ønsker at finde dem.


Du kan booke mødelokalerne via dette link. Ved indflytning oprettes der et fælles login for hele virksomheden. Mangler du dette, kan du henvende dig i receptionen.


Er du en del af StartupLab og bor i INCUBA Navitas, skal du bruge dette link.

Nøglebrikker

INCUBA Katrinebjerg

Ved indflytning får virksomhedsejer eller daglig leder udleveret nøgler og adgangsbrikker til huset.

Nøgler gælder til eget lejemål og mødelokaler. Adgangsbrikken gælder til at komme ind i huset og til at frakoble alarmer med. Ekstra nøgler og adgangsbrikker er for virksomhedens regning. Udleverede nøgler og adgangsbrikker er til en hver tid INCUBAs ejendom, og skal afleveres med fraflytning.


INCUBA Navitas

Ved indflytning får du i INCUBAs reception udleveret en adgangsbrik til huset.

Brikken giver adgang til dit kontor og bygningen og bruges også til at til- og frakoble alarmen på dit kontor. Til brikken knytter sig en personlig kode, som også bliver lavet i forbindelse med udlevering af brikken.


INCUBAs yderdøre på etage 5, 6 og 7 er åbne mandag-torsdag kl. 8.00 – 16.00, og fredag mellem 8.00 – 15.00. Uden for INCUBAs åbningstid bruges brikken også til yderdøre og elevatorer, hvor du skal taste din personlige kode.


INCUBA Skejby

Ved indflytning får virksomhedsejer udleveret nøgle og adgangsbrik ved personlig henvendelse i receptionen. Adgangsbrikken er personlig og udstyres med kode efter eget ønske. Nøgler gælder til eget lejemål og mødelokaler. Adgangsbrikken gælder til at komme ind i huset og til at frakoble alarmer med.


Der hører 1 cylinder og 2 nøgler med til hvert kontor-/laboratoriemodul. Ekstra nøgler skal bestilles i receptionen og er for virksomhedens regning. Udleverede nøgler og adgangsbrikker er til enhver tid INCUBAs ejendom og skal afleveres med fraflytning

Parkering

Som lejer ved INCUBA har du mulighed for at benytte dig af vores parkeringsarealer. Alle huse har et afgrænset antal parkeringspladser og individuelle betingelser for parkering. Lejemålene giver ret til at benytte parkeringspladser, så længe der er ledige pladser. Det er således ikke muligt at reservere en parkeringsplads.


Når du flytter ind, vil du blive orienteret om de betingelser, der gælder for netop det hus, du flytter ind i. Er du i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte receptionen i det hus, du er tilknyttet.


Hos INCUBA Katrinebjerg er der et begrænset antal parkeringspladser, der alle er gratis – og her gælder først-til-mølle-princippet. Parker venligst inden for de afmærkede båse og undlad at parkere på pladser forbeholdt handicappede.


Hos INCUBA Navitas er der et begrænset antal parkeringspladser på den private parkeringsplads på etage -2. Disse er derfor forbeholdt medarbejdere hos INCUBA-virksomheder. Pladserne bliver fordelt udfra det antal kvadratmeter, man lejer. Selvom man har en permanent registrering, er der ingen garanti for parkeringsplads. Den permanente registrering giver adgang og mulighed for at parkere på etage -2, såfremt der er ledige INCUBA-pladser - markerede grønne pladser i INCUBAs grønne område. Gæster henvises til etage -1, som er betalingsparkering.


INCUBA Skejby tilbyder parkeringspladser foran bygningerne. Som medarbejder i en af virksomhederne i INCUBA Skejby skal du have din bil registreret i vores parkeringssystem. Det sker typisk, når du bliver onboardet. Får du ny bil, skal du henvende dig i INCUBA Skejbys reception, så vi kan registrere bilen i vores system. Gæster og lånebil:

• Gæster, besøgende og mødedeltagere skal have en parkeringsregistrering. Den får de ved at henvende sig i receptionen ved ankomst og registrere deres bil med reg.nr. på en tablet/iPad.

• Kører du midlertidigt i en lånebil, skal du ligeledes have en parkeringsregistrering.

• Hvis dine gæster ankommer før receptionen åbner, kan du registrere deres bil på forhånd via kalenderregistreringen på iPad’en ved receptionen.

Post & Pakker

Du kan modtage og sende både post og pakker fra INCUBAs receptioner


Brevpost

Omkring middag afleverer FM Navitas dagens post i receptionen. Vi sorterer og fordeler posten i virksomhedernes ”dueslag”, hvorefter du kan afhente den. Du skal selv sørge for at checke dueslaget.


Har du udgående brevpost, afleverer du det i dertil indrettede kasser, som du finder i postrummet. INCUBA har en aftale med PostNord om at afhente breve og pakker:

- mandag til torsdag kl. 14.15

- fredag kl. 13.15


Uden for INCUBAs åbningstid (man. til tors. 8.30-16.00, fre. 8.30-15.00) kan du med din nøglebrik tilgå postrummet ved siden af receptionen. Således har du mulighed for at afhente post, når det passer dig.


Pakker

Når du modtager pakker eller anbefalede breve, bliver de afleveret i INCUBAs reception, som kvitterer for forsendelsen og giver dig direkte besked pr. mail.


Du kan også sende pakker via INCUBA. Du skal blot aflevere dem i de dertil indrettede kasser, som du finder i postrummet ved INCUBAs reception med korrekt påsat pakkelabel. Pakkelabels kan købes online via PostNords website.


Specialpakker, som vil blive afhentet af DHL, Stafetten, Cykelbud eller andet fragtfirma, kan lægges i postrummet. Husk at vedlægge udfyldte, relevante papirer/fragtbreve.


Frimærker

Du kan købe frimærker i begrænset omfang i INCUBAs reception.

Printerrum

Som lejer i INCUBA har du adgang til printerfaciliteter og har mulighed for både at printe, kopiere og scanne dokumenter.


Hos INCUBA Katrinebjerg er der printerrum ved siden af receptionen i pakkerummet og på 2. 3. og 4. etage i bygning 1 samt 2. og 3. etage i bygning 2.


INCUBA Navitas finder du printerrum på alle tre etager (5., 6. og 7.) Printerrummet på 6. ligger i forbindelse med reception og pakkerum. Bemærk at man i dette printerrum kun kan printe A4. På 5. ligger printerrummet ved siden af den lille elevator og på 7. står printeren i det store tekøkken.


Hos INCUBA Skejby er der printerrum i bygning 3 ved siden af receptionen. Derudover er der et printerrum på etage 0 i bygning B.

Reception

Du er altid velkommen i INCUBAs reception, og vi er glade for at hjælpe dig med spørgsmål om stort og småt i den daglige drift af din virksomhed. Vi tager også gerne imod dine gæster og sørger for at henvise dem til mødelokale, jeres kontor eller blot informere jer om, at jeres gæst er ankommet.


Åbningstider

INCUBA Katrinebjerg

Mandag – torsdag: kl. 08.30 – 16.00

Fredag: kl. 08.30 – 15.00


INCUBA Navitas

Mandag – torsdag: kl. 08.30 – 16.00

Fredag: kl. 08.30 – 15.00


INCUBA Skejby

Mandag – torsdag: kl. 08.00 – 16.00

Fredag: kl. 08.00 – 15.00

Rengøring

INCUBA Katrinebjerg

Hvis du ønsker rengøring af dit kontor, henviser vi til ETL Group, som står for rengøring af alle arealer på INCUBA Katrinebjerg. For at høre mere om services samt pris, skriv til Mette på mba@incuba.dk, som vil formidle kontakten. Du er også velkommen til at lave aftale med andre rengøringsvirksomheder.


INCUBA Navitas

Hvis du ønsker rengøring af dit kontor, henviser vi til Navitas Rengøring, som står for rengøring af Navitas’ fælles arealer. For at høre mere om services samt pris, skriv til Bitten Søndergaard på e-mail: bitt@au.dk. Du er også velkommen til at lave aftale med andre rengøringsvirksomheder.


INCUBA Skejby

Hvis du ønsker rengøring af dit kontor, henviser vi til ETL Group, som står for rengøring af alle arealer på INCUBA Skejby. For at høre mere om services samt pris, skriv til Louise på lmj@incuba.dk, som vil formidle kontakten. Du er også velkommen til at lave aftale med andre rengøringsvirksomheder.

Rygning

Rygning (herunder e-cigaretter) må kun finde sted udendørs på de afmærkede rygeområder.

Særligt affald

Hos INCUBA har vi affaldsløsninger ved alle vores huse. Du kan aflevere dit affald og pap/papir i de dertil opstillede containere. Du er altid velkommen til at kontakte receptionen, hvis du er i tvivl om, hvor du skal deponere dit affald.


Pap- og papiraffald

Containeren tømmes efter behov. Vær venlig at slå papkasser sammen, så de fylder mindre.


Småt brændbart

Container til diverse, brændbart affald tømmes efter behov. Er containeren fyldt op, må affaldet ikke stilles ved siden af. Gamle skærme, printere, inventar mv. skal den enkelte virksomhed selv sørge for at bortskaffe.


Farvepatroner

Brugte farvepatroner kan afleveres i de respektive kasser i kopirummene.


Batterier

Brugte batterier kan afleveres i de respektive kasser i kopirummene.

Venues

INCUBA Pier Venue på INCUBA Navitas er et supplement til vores mødelokaler, som giver jer muligheden for at afholde større arrangementer, der ikke kan afholdes i mødelokalerne. Læs mere her.