Betterhands effektiviserer rekruttering af blue-collar talenter med digital marketing og e-commerce teknikker

Mange virksomheder kæmper med at finde de rette medarbejdere og oplever udfordringer med, hvordan de skal henvende sig til den helt rigtige målgruppe. Betterhands har sat sig for at tackle denne udfordring ved hjælp af en rekrutteringstankegang, der blander marketings-principper og teknikker.

I slutningen af 2024 kunne Betterhands flytte ind på deres nye kontor, som en del af INCUBA StartupLab, med ét åbenlyst mål. Med en innovativ tilgang til rekruttering, hjælper de produktionsvirksomheder med at tiltrække de dygtigste specialister til blue-collar-arbejdet, der bl.a. omfatter svejsere, montører, mekanikere, elektrikere, serviceteknikere og mange flere. Det gør de ved hjælp af digital marketing og e-commerce teknikker, som de bruger til at designe målrettede rekrutteringskampagner, der skal annonceres online på forskellige sociale medie platforme. Den digitale annoncering har til formål at tiltrække de rette profiler – også dem, der typisk ikke ser jobannoncer på nettet.

Betterhands har hurtigt etableret sig som en markant spiller i branchen. De har allerede rundet over 100 rekrutteringskampagner for mere end 40 kunder, og har nået et imponerede resultat, der viser, at omkring 80% af kunderne ender med at ansætte en af de præsenterede kandidater, der er fundet gennem annonceringen. Med dette flotte resultat betyder det, at Betterhands har nået deres salgsmål for 2024.

Jonas Hansen, der er partner i Betterhands, fortæller, at efter deres succesfulde resultat fra 2024, kommer Betterhands fremadrettet til at have et endnu større fokus på salg. For at kunne hjælpe endnu flere virksomheder med at finde de rette medarbejdere, har de netop udvidet deres salgsteam og planlægger yderligere vækst inden sommeren 2025.

Derfor er Betterhands meget glade for at være blevet en del af INCUBA StartupLab, hvor de benytter INCUBAs optimale rammer til at udvikle sig. Om det fortæller Jonas:

Som en del af INCUBA StartupLab har vi fået de optimale startbetingelser. Lækkert møbleret kontor, mødefaciliteter, frokostordning, sågar træningsfaciliteter til medarbejdere - alt det, man normalt vil skulle bruge ekstra tid på at etablere.”

De sætter stor pris på at være en del af et fællesskab, hvor samarbejde og sparring med andre startups er i centrum. For dem er det mest essentielle dog, at alle de nødvendige faciliteter er let tilgængelige, så de kan holde deres fulde opmærksomhed på at udvikle og vækste deres virksomhed.

Teamet bag Betterhands: Thomas Laursen, Michael Storm, Mathias Risom, Mille Solberg, Benjamin Holm og Jonas Hansen, INCUBA Navitas

De næste seks måneder bliver afgørende for Betterhands’ fortsatte vækst. Med et stærkt fokus på salg og yderligere udvidelse af teamet er ambitionen tydelig. De arbejder nemlig på at bygge deres forretning og blive en førende aktør inden for recruitment marketing.

Læs mere om Betterhands her.