Karla vil udnytte potentialet af generativ AI
Karla er en AI-drevet softwarevirksomhed, der arbejder målrettet efter at kombinere markedsledende sprogteknologi med virksomhedsspecifikke data, så danske virksomheder får mulighed for at realisere det banebrydende potentiale, generativ AI bringer med sig. Dette foregår blandt andet gennem StartupLab-virksomhedens nye søgeløsning, Karla-Chat, der er designet til at kunne byde hjemmesidebesøgende på en mere brugervenlig oplevelse, da den muliggør direkte interaktion gennem en chat-funktion, som gør det lettere for brugere, at finde de svar, de har brug for. Helt uden at skulle klikke hjemmesiden tynd.
Indtil videre har virksomheden modtaget en imponerende respons på sine innovative søgeværktøjer, da 71% af 4000 anmeldelser anerkender, at de svar, Karla-Chat har genereret, enten har været i kategorien ”gode” eller ”rigtig gode”.
Dog har der, som det er typisk for startup-virksomheder, også været udfordringer undervejs:
”Når man udvikler software, som bruger en ny teknologi, der endnu ikke er velkendt, bruger man meget tid på at forklare den bagvedliggende teknik. Den forklaring har indtil videre været den største udfordring, og er grunden til, at vi i dag, i Karla, bruger meget tid på at lave konkrete demoer, der viser, hvad det er vores løsninger kan”, udtaler Andreas Kryger, der er co-founder af Karla.
Gennem de næste seks måneder stræber virksomheden efter at vækste til 2.5x af deres nuværende omsætning, on-boarde en håndfuld dygtige kollegaer og forhåbentligt komme i kontakt med en masse nye spændende kunder.
For at øge chancen for at nå i mål med planen, er virksomheden for nyligt blevet en del af INCUBA StartupLab, hvor virksomheden nu har sin daglige gang på 5. etage i INCUBA Navitas. Dette er ifølge Andreas ”et fantastisk tilbud til unge virksomheder, som mangler en central base i et innovativt miljø, og som drømmer om muligheden for værdifuld, konstruktiv sparring med brancheprofessionelle. Dét inkluderer for eksempel støtte inden for kommunikation og en genvej til investor-kontakter, vi desuden også har fået mulighed for at pitche for. Derudover afholder INCUBA også en bred vifte af forskellige arrangementer, der har resulteret i en del nye leads.”