Iværksætter-team skaber engagerende web-indhold til virksomheder med innovativ AI-teknologi

De fleste virksomheder kan formentlig nikke genkendende til, at indholdsgenerering til digitale platforme kan være noget af en tidsrøver. Derfor er INCUBA StartupLab-virksomheden Cernel nu klar med en digital løsning, der muliggør automatisk generering af produktbeskrivelser og webindhold, der sparer virksomheder for både tid og ressourcer.

Startskuddet til Cernels iværksætter-rejse lød i 2023, da de fem unge entreprenører, Andreas Busch, Mathias Fenger-Eriksen, Simon Calundan, Jonathan Nielsen & Jacob Sonne-Schmidt, satte sig for at optimere en disciplin, der for de fleste virksomheder kan være særdeles ressourcekrævende, nemlig indholdsgenerering. Her sørger Startup-virksomheden helt konkret for, at alle deres kunder får adgang til deres egen personlige ”robot”, der genererer skræddersyet indhold til deres platforme.

På trods af sin korte levetid har virksomheden allerede sparet en lang række virksomheder for hundredvis af timer på copywriting og har samtidigt skabt betydelige resultater for deres organiske trafik. Det er f.eks. Energidepotet som Cernels platform i dag har sparet for mere end 500 timers arbejde.

Men selvom virksomheden har fået en start, mange startup-virksomheder drømmer om, har Cernel også mødt udfordringer, der er uundgåelige for enhver startup-virksomhed:

”Den største udfordring indtil videre har været at tilpasse teknologien til at imødekomme de unikke og varierede behov hos forskellige typer af virksomheder og brancher”, siger Mathias Fenger-Eriksen, der til dagligt arbejder som CTO i Cernel. For at fremme virksomhedens udvikling og blive bedre rustet til at kunne imødekomme de udfordringer, der opstår undervejs, blev virksomheden i januar 2024 en del af INCUBA StartupLab, der nu danner rammerne for SaaS-virksomhedens nye hverdag. Og om virksomhedens nye hjem udtaler Mathias yderligere:

”INCUBA er et støttende, innovativt miljø, der resonerer stærkt med vores egne ambitioner og mål. Adgangen til varierede faciliteter, og muligheden for at netværke med andre fremadstræbende virksomheder, giver os en unik chance for at udvikle vores teknologi, og udvide vores strategiske rækkevidde. Dét at være del af et community med så mange forskellige virksomheder er utroligt givende for os, da det åbner op for muligheder for at udveksle idéer, lære af andres erfaringer og finde inspiration, hvilket er afgørende for vores kontinuerlige innovation og vækst.”

Fra INCUBA StartupLab vil virksomheden over de næste seks måneder øge sit fokus på det kommercielle aspekt af deres forretning. Her stræber virksomheden særligt efter at tiltrække flere brugere samt udvide anvendelsen af deres teknologi, hvilket blandt hvilket vil ske gennem spændende partnerskaber. Af den grund har Cernel netop udvidet sit team med Magnus Bruun Rasmussen, der besidder værdifuld viden og stor erfaring inden for feltet. Udover dette vil virksomheden også fokusere på at integrere ”multimodal AI” og ”self-learning” for at forbedre og udvikle deres indholdsgenerering.

Magnus Bruun Rasmussen, Andreas Busch og Mathias Fenger-Eriksen fra Cernel