Attender: Fra gamification til global skalering

Heine M. Jensen er co-founder af den tre år gamle softwarevirksomhed Attender, som har udviklet en digital platform til skoler. Ved hjælp af gamification arbejder Attender for at øge fremmødet blandt studerende ved at belønne stabil tilstedeværelse med badges og digitale mønter, som kan ombyttes til fordele som varer i skolekantinen.

Platformen har allerede modnet sig langt ud over MVP-stadiet og er klar til videreudvikling. Virksomheden har indtil nu fundet 1 mio. kr. og søger i alt 2,5 mio. kr. i en preseed-runde for at kunne skalere yderligere. Attender har allerede 40.000 brugere og 17 betalende kunder i syv lande, herunder USA og England, hvilket resulterer i en årlig tilbagevendende omsætning på 400.000 kr.

Med fire ansatte og en ambition om at finde ”smart money” til at hjælpe med at skalere virksomheden, er Attender klar til at tage næste skridt mod international vækst.

INCUBA som vækstpartner

Attender har været en del af INCUBA siden 2020, hvor Heine M. Jensen og hans co-founders startede virksomheden Aros Cloud. Efter Corona epidemien ramte, valgte iværksætterne at pivotere og udviklede Attender, som de nu har arbejdet på i tre år. Siden da har virksomheden oplevet stor vækst med global tilstedeværelse.

Ifølge Heine har det haft stor betydning for deres rejse at være en del af INCUBA:

"Det har for det første været fedt at have et sted, hvor vi har alle faciliteter og mødelokaler og generelt har fået os til at se professionelle ud. Det har også været et rigtig godt netværk, som har hjulpet os meget, når vi har været i en fundingrunde," fortæller han og tilføjer:

"Jeg vil anbefale INCUBA, fordi det er et nemt sted at starte. Du kan skalere din virksomhed, og du har alle de faciliteter, du skal bruge, hvilket har været helt genialt for os."

Læs mere om Attender her.