Nioba er udnævnt til Børsen Gazelle 2022

Specialisterne i digital strategi og markedsføring, Nioba, der til daglig har til huse i INCUBA Navitas, er blevet udnævnt til Børsen Gazelle 2022. Nioba hjælper B2B-virksomheder med at leve op til deres digitale potentiale og hjælper virksomheder med at sikre sig de rette kundehenvendelser ved hjælp af blandt andet Google Ads, SEO og annoncering på sociale medier.

Det kræver noget ud over det sædvanlige at få titlen som Børsen Gazelle. Nioba får æren, blandt andet fordi virksomheden har vokset kontinuerligt igennem de sidste fire år med vækst hvert år, også under corona-epidemien. Derudover har Nioba fordoblet omsætningen over de sidste fire år, som også er en del af de seks kriterier, der skal være opfyldt for, at man kan kalde sig Børsen Gazelle. Se kriterierne for at blive Børsen Gazelle her.

Fokus på B2B transformerede forretningen

For founder Regin Buss Vels Jensen er det en glædelig nyhed at blive udnævnt til Børsen Gazelle og en præstation, som hele virksomheden kan være stolt af at have opnået. Det er nemlig ikke en præstation, som de er kommet sovende til.

”Vi har gennemført en fuldstændig drejning til i dag at fokusere næsten udelukkende på B2B-virksomheder, der typisk har en lang kunderejse, komplekse produkter og som gerne er rettet mod et internationalt marked,” siger Regin Buss Vels Jensen og tilføjer:

”Og det går heldigvis godt. Forretningen er sund og vi sætter rekordoverskud igen i år. Vores største udfordring har været at finde ud af, hvem vi er, og hvad vi skulle – og så fokusere 100 % på det.”

Med den indsats har Nioba knækket koden. Efter på den ene side at have samlet et stærkt team og gode samarbejdspartnere kan virksomheden let skalere og holde personaleomkostninger i ro. Og med det rene B2B fokus på den anden side har Nioba specialiseret sig i at skaffe leads til virksomheder med meget komplekse og ofte dyre produkter, som henvender sig til en meget lille og snæver målgruppe. Og det udmønter sig nu i en flot udnævnelse til Børsen Gazelle.

Aktiv støtte til virksomheder, der vil fremad i INCUBA

Niobas rejse stopper ikke her. I løbet af de næste seks måneder lancerer virksomheden sit færdigudviklede B2B lead framework, hvortil alle de interne processer er klar i en version 1.0. Med tanke på, at founder Regin Buss Vels Jensen startede Nioba som en fritidsvirksomhed i 2004, er virksomheden kommet langt og har været særligt glade for at være en del af startupmiljøet i INCUBA:

”Der er aktiv støtte til virksomheder, der vil fremad i INCUBA. Alt fra ERFA-grupper, til netværksarrangementer, mulighed for mentorforløb, advisory board og bestyrelsessammensætning. Lokationen og lokalerne i kombination med INCUBAs professionelle indstilling og mange tilbud gør, at man har lyst til at komme på arbejde,” siger Regin Buss Vels Jensen.

Læs mere om Nioba her.

Fakta om Nioba

  • Founder startede Nioba i 2004 som fritidsvirksomhed
  • Navnet ’Nioba’ skulle minde om Nokia, fordi det ifølge founder var verdens sejeste virksomhed og navnet lød fedt
  • Niobas bedste SEO test-website har 300.000 årlige besøgende
  • Nioba laver markedsføring på dansk, tysk, italiensk, polsk, engelsk, fransk, portugisisk, mexicansk og spansk
  • Niobas største kunde er blandt top 10 virksomheder med den højeste omsætning i Danmark. Den mindste er en lokal fysioterapeut.