Joblicate vil ændre danskernes måde at søge job

INCUBA virksomheden Joblicate har en mission – de vil ændre danskernes måde at søge job på. Joblicate vil have danskerne til at søge job via video. Deres argument er, at video er et medie, der hurtigere og bedre end den traditionelle skrevne ansøgning afspejler folks personlighed.

Hos nogle brancher, fx detailbranchen er det særligt vigtigt, at medarbejderne har en udadvendt personlighed, så de kan servicere kunderne på den bedst mulige måde. I rekrutteringen af denne type medarbejdere kan videoansøgninger hjælpe med at vise om ansøgeren har den rette personlighed til opgaven.

Erfarne folk bag roret

Joblicate har været undervejs de sidste 3 år og den 1. september 2016 gik de endelig i luften. Bag firmaet står blandt andre partner Jonas Dørken, som er tidligere direktør fra Skousen. Jonas Dørken har selv oplevet, at det kan være et problem, at skulle vente helt frem til jobsamtalen med at få en ide om, hvilken personlighed ansøgeren har.

Kapitalindsprøjtning
Hos INCUBA ser vi spændende muligheder for at bruge Joblicate og vi er ikke de eneste, der har tiltro til virksomheden. Joblicate har netop fået en kapitalindsprøjtning på 10 mio. kr., som skal hjælpe dem med at ændre danskernes traditionelle tilgang til jobansøgninger. Joblicate ønsker ikke at oplyse hvem investoren er. Joblicate har blandt andet opkøbt app-udviklervirksomheden Apptitude, hvilket giver dem rigtigt gode mulighed for selv at udvikle den software der skal bruges.

Dato:
25. oktober 2016

Del dette